LE TRAVAILLEUR CATALAN

– Has vist el resultat de la consultació organitzada pel pont de Ceret, la cosa se fera… Mes sembles pas content : no es lo que volies?

– Content? Fa trenta anys que tothom sap que aquesta obra és necessària, finalment s’han trobat els acords i els pressupostos per fer-la, i malgrat això, encara s’ha perdut temps i diners, que haurien sigut molt més ben utilitzats afegint-los als que al donar als pocs veïns realment perjudicats, i els únics que poden ser en contra !

– Mes queda que la cosa és una lliçó de democràcia, i que almenys per això se pot apreciar…

– Doncs no, per jo la democràcia no és aixins! ¿No hi ha elegits?  Batlles, consellers departamentals, no hi ha hagut reunions de consells municipals, de comunitats de comunes, que en el marc de la seva feina tenen tota possibilitat per discutir, decidir I que de fet és lo que ha passat. D’on bé aquesta mania de no poder assumir les coses? No, la democràcia no és això, n’és la caricatura, i en serà la tomba.

– Home, vist aixis…

– A mes és molt trist veure com gent intel·ligent se fica en combats inútils, de rereguarda, mentre per exemple els xinesos rebenten el planeta obrint una carretera d’un costat a l’altre de la terra, amb el suport de tots els països que travessen.

– Doncs per jo lo trist és de veure no sé quants candidats a l’elecció presidencial que se diuen d’esquerra incapaços de posar-se d’acord i que van amb tanta seguretat a estavellar-se contra la paret.

– Tens pla raó, mes com fer-les entendre raó, justament?Què sé jo! Perquè no un conclave, com per triar el Papa: tots reunits en un lloc tancat, sensa menjar ni beure es clar, ii au, fins que se posin d’acord? També se podria fer un sorteig, com per certs càrrecs a Atenes en l’Antiguitat. No se considera  que  van ser ells que  van inventar la democràcia ? 

– I perquè no fer ho a “ cavall fort “ o, millor, a “estira cabells”: la infantesa seguiria, mes al menys seria divertit !

                                        

                         C&C

Jeu d’enfants  

  • Alors, content du résultat de la consultation citoyenne organisée pour le pont de Céret? Il se fera… mais tu n’as pas l’air content, ce n’est pas en que tu voulais ?
  • Content ? Ça fait trente ans qu’on sait que cet ouvrage est nécessaire, finalement on trouve accords et argent nécessaires, et malgré tout ça on a encore perdu du temps et surtout de l’argent, qu’on aurait mieux fait d’ajouter à ce qu’on devra donner aux quelques voisins qu’il faudra indemniser et qui sont les seuls lésés et peuvent légitimement se montrer hostiles.
  • Il y a au moins une leçon de démocratie, ce qu’on peut apprécier à ce titre!
  • Ben non, pour moi ce n’est pas ça la démocratie. Il n’y a pas des maires, des conseillers départementaux, il n’y a pas des réunions de conseils municipaux et autres intercommunaux élus pour débattre et décider, ce qui en réalité avait été fait? D’où vient cette manie de ne pas pouvoir assumer les décisions, non, ce n’est pas ça la démocratie, c’est sa caricature, et ça en deviendra le tombeau.
  • Sûr que vu comme ça…
  • De plus, c’est triste de voir des gens intelligents, des amis, se mêler de combats d’arrière-garde inutiles, pendant que par exemple la Chine éventre la planète en ouvrant une route d’un bout à l’autre de la Terre et avec le soutien de tous les pays traversés !
  • Et bien tu vois, moi ce qui me désespère c’est de voir tous ces candidats à l’élection présidentielles, qui se disent de gauche, incapables de se mettre d’accord et qui vont dans le mur.
  • Tu as bien raison, mais que faire pour leur faire entendre raison, justement ?
  • Qu’est-ce que j’en sais ! Pourquoi pas un conclave comme pour le choix du Pape : tous réunis dans un lieu fermé, rien à manger et à boire, évidemment, et en avant, jusqu’à ce qu’ils en élisent un !! Il y a aussi le tirage au sort, parfois utilisé jusqu’à Athènes dans l’Antiquité, dans le berceau de la démocratie dit-on. 
  •  Et pourquoi pas un de nos jeux de gosses comme « cavall fort » ou, mieux, « estira cabells » ? Les enfantillages continueraient mais au moins ce serait marrant !

                              C&C

 
Cet article est en lecture libre. Pour avoir accès à l'ensemble du site, merci de vous connecter ou vous inscrire

ARTICLES EN LIEN