LE TRAVAILLEUR CATALAN

– *

– Jo començaria per lo que passa a casa nostra: quatre diputats, quatre de l’extrema dreta…

– Per això, belleu se caldria posar al dia i prendre seriosament en compte el fet que ja no se defineixen així. El batlle de Perpinyà va dient que s’haurà se canviar de vocabulari, que ells no són això…

– De fet, lo segur és que han xuclat una gran part de lo que se’n deia la “dreta parlamentaria”… i que segurament les coses continuaran per aquest camí.

– Cal afegir que el Zemour ha ajudat molt: només de veure la seva cara per una pantalla, ja te dona ganes de fugir, i per contrast, ¡una Marina Le Pen fa pinta de demòcrata bastant amable!

– En tot cas, lo que s’ha vist és que ja no n’hi ha prou de dir que cal “fer barratge al Front Nacional”, que ha servit durant massa anys sense que semblés necessari de proposar res més; només de pronunciar la paraula “seguretat” per exemple, i ja estaves fitxat feixista! Això fa que s’ha deixat aquesta qüestió, i moltes altres, a la extrema dreta; perquè? No és legítim que per unes eleccions municipals, per exemple, es plantegi aquest problema, o com mínim que es provi d’escoltar lo que la gent en diu?

– Sí, és clar que sí, i allò de posar per davant la defensa d’un barri ple de escombreries on la meitat de les cases gairebé cauen a terra no era pas massa eixerit… però això no explica que en llocs molt petits i allunyats de les ciutats i dels seus problemes la gent també agafi el mateix camí per votar…

– L’imaginari, home, l’imaginari! No oblidis que el raó no és pas lo que governa, ni el món ni els individus; va, la setmana entrant provàrem de continuar amb aquesta reflexió.

                        C&C

Élections

  • Pff! Quel cauchemar ces élections législatives. Le résultat, pas très bon, de la coalition de gauche, celui, très bon, du Rassemblement National, le fait que le président de la République ne bénéficie pas d’une majorité claire et que gouverner la France puisse devenir très difficile…
  • Moi, je commencerais par ce qui se passe ici: quatre députés, quatre d’extreme droite… quatre femmes cela dit…
  • Oui, et du coup il serait peut-être temps de se mettre à jour et prendre sérieusement en compte le fait qu’ils ne se définissent plus comme ça. Le maire de Perpignan explique à qui veut l’entendre qu’il va falloir changer de vocable et qu’ils ne sont pas ainsi…
  • De fait, ce qui est certain c’est qu’ils ont aspiré une grande partie de ce qui se définissait comme « la droite parlementaire » et que ça va continuer.
  • Il faut ajouter que Zemour les a beaucoup aidés: rien qu’à voir sa tête tu as envie de t’enfuir, et par effet de contraste Marine Le Pen devient une aimable démocrate!
  • Ce qui est sûr, en tout cas,  est qu’il ne suffit plus de crier au « barrage contre le Front National », formule utilisée pendant de trop nombreuses années sans qu’il semble nécessaire de trouver autre chose. Par exemple, il suffisait de prononcer le mot « sécurité » pour être taxé de fasciste! Du coup, on a laissé cette question et quelques autres a l’extrême droite. Pourquoi? Il n’est pas normal que pour des élections municipales, par exemple, on traite cette question, ou qu’au moins on écoute ce que les gens en disent?
  • C’est certain que mettre en avant la  défense en l’état d’un quartier à moitié poubelle dont la moitié des maisons menacent de tomber ne semble pas très malin…mais ça n’explique pas pourquoi dans des petits villages très éloignés des villes et de leurs problèmes des gens suivent la même tendance dans leurs votes…
  • L’imaginaire, mon vieux, l’imaginaire! N’oublie pas que la raison ne gouverne ni le monde ni les individus! Allez, on reparlera de ça la semaine prochaine…

                                       C&C

 
Cet article est en lecture libre. Pour avoir accès à l'ensemble du site, merci de vous connecter ou vous inscrire

ARTICLES EN LIEN